נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רקסי עובר לדום – כל מה שתצטרכו כדי לאלף את הכלב

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, הכלבים מלווים אותנו כבר אלפי שנים, ובחפירות ארכיאולוגיות נמצאו שלדים של בני אדם שנקברו לצד כלבים, עד כדי כך הידידות הזו משמעותית. כלבים הם אכן חיות נאמנות שמחזירות לנו חום ואהבה, ויודעים גם להגן על הבעלים שלהם במקרי הצורך ולהציל את חייהם במקרי חירום.

יש לא מעט סיפורים מרגשים ומופלאים על הקשר המיוחד שהתפתח בין כלבים לבין הבעלים שלהם. אבל כדי לעלות רמה בקשר עם הכלב שלכם ולגרום לו להיות ממושמע וצייתני, צרך לאלף אותו.

 

מהו אילוף כלבים?

אילוף כלבים הוא בעצם חינוך של הכלבים לצייתנות ולמשמעת. למרות אלפי שנים של חיים בקרבת בני האדם ואיתם, לכלבים יש עדיין אינסטינקטים חייתיים. את חלקם אנחנו רוצים לשמר כמובן, אבל חלק מהאינסטינקטים האלה ממש לא מתאימים לחיים בסביבה אנושית.

אנו לא רוצים למשל שהכלב שלנו יתקוף חלילה את אחד מהאורחים שלנו, או יעשה את צרכיו בתוך הבית. לכן אנו מאלפים את הכלבים שלנו כך שהם יתאימו למטרה הרלוונטית שלשמה הם נועדו. כמובן שאילוף של כלב למטרות ביטחוניות יהיה שונה מאילוף של כלב ביתי.

 

איך מאלפים כלבים?

אילוף כלבים הוא תורה שלמה, ואנו ממליצים לכם בחום להיעזר באנשי מקצוע ובמדריכים מסומכים לצורך העניין. קודם כל חשוב מאוד להתחיל את האילוף כאשר הכלב בגיל צעיר מאוד. כמו בני אדם, גם לכלבים קל יותר ללמוד ולרכוש הרגלים כאשר הם עוד צעירים, וכך ההרגלים הללו יישארו להם לכל החיים.

דבר שני שצריך להקפיד עליו הוא שהאילוף יהיה מצד אחד משמעתי ואיכותי, אך מצד שני שלא יפגע בכלב חלילה ולא יגרום לו אי נעימות או סבל. עוד פרטים על הנושא תוכלו למצוא כאן בקישור הזה megapet.co.il.

 

איזה ציוד צריך כדי לאלף כלב?

אילוף כלבים דורש ציוד אילוף כלבים, זה לא משהו שאפשר לאלתר בו או לעשות אותו על הדרך. הכנו לכם כאן רשימה קצרה של ציוד חיוני לאילוף:

  1. גדר רשת תוחמת – אחד הדברים החשובים באילוף הוא למנוע מכלב לעשות את צרכיו בתו הבית שלנו, ואת זה עושים בעזרת הגדר, מכיוון שכלב לא יעשה את צרכיו במקום שבו הוא נמצא. ניתן לרכוש גדרות בשלל גדלים.
  2. חליפות הגנה שונות – כאשר מאמנים כלב תקיפה אנו רוצים מצד אחד לאמן אותו באופן אמיתי, אך מצד שני אנו לא רוצים להיפגע. לצורך זה הומצאו חליפות ושרוולי אימון שונים ומרופדים כך שהאדם לא יפגע חלילה מהנשיכות של הכלב שעובר אילוף.

 

סיכום

כלבים הם אכן חיה מופלאה ביותר, ואילוף הופך אותם לחברים הטובים והנאמנים ביותר שלנו. חשוב להבין שאילוף הוא לא משהו שאפשר לעשות ככה 'על הדרך', אלא דורש ידע וציוד מקצועי.

מה היה לנו עד עכשיו?
מגשי אירוח כשרים לחברות

כולנו יודעים שאוכל- הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל אירוע חברתי. ובכל אירוע משפחתי, או הרמת כוסית בעבודה, על המארח,