נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אוכל לכלבים לפי שלבי החיים

המבוגרים בינינו שגידלו כלב עוד זוכרים מה הכלבים אכלו פעם: את כל השאריות שלנו. אי אפשר לשכוח את הטקס שבו היו אוספים את כל העצמות והשאריות הבשריות לצלחת אחת ומוציאים אותן לכלב בחצר. מאז עבר זמן, וגם תפיסת התזונה השתנתה. כיום כבר ברור לכל מי שמגדל כלב שכלב הוא לא בן אדם.

יש לו צרכים אחרים, והוא זקוק לתזונה שונה משלנו. לכן ניתן למצוא בחנויות הכלבים מגוון עצום של סוגי אוכל לכלבים. אבל האם ידעתם שכלבים צריכים לקבל אוכל גם לפי הגיל שלהם? אם לא ידעתם את הדבר הזה, ואתם מגדלים כלב, כדאי מאוד שתקדישו כמה דקות לקריאת המאמר הזה.

 

אוכל לכלבים לפי שלבי החיים

האמת שאם חושבים על העניין הזה רגע זה ממש לא מפתיע. גם אצלנו בני האדם התזונה המומלצת משתנה לפי הגיל, ואין שום סיבה שאצל כלבים המצב יהיה שונה. אז יצאנו לבדוק עבורכם מה כלבים צריכים לאכול בכל שלב בחיים. מגוון עצום של מזון לכלבים תוכלו למצוא כאן בקישור הזה אוכל לכלבים בפט בסט.

 

אוכל לגורים

גורי כלבים מרגע ההמלטה ועד לגיל של כמה שבועות ניזונים באופן בלעדי מחלב אם, ממש כמו תינוקות אנושיים. כאשר מסיבה כלשהי הגורים נפרדים מהאם או שהיא לא יכולה להניק אותם ניתן להחליף את חלב האם בתחליפי חלב. בגיל 8-6 שבועות ניתן להתחיל להרגיל את הגורים לאוכל מוצק, כמובן בשילוב עם חלב אם ובלי להכריח אותם.

 

אוכל לגורים צעירים

לאחר הגמילה מחלב אם הגורים מתחילים לאכול מזון מוצק. בשלב הזה הם צריכים לקבל מזון עם הרבה מאוד חלבון. אם הם נמנעים מהאוכל המוצק נסו להרטיב אותו במים, זה יכול לעזור. מבחינת הארוחות, בשלב הזה כדאי ללכת על יותר ארוחות עם פחות מזון בכל ארוחה.

 

אוכל לכלבים בוגרים

רוב הכלבים מתבגרים בגיל חצי שנה עד שנה, וכלבים נחשבים לבוגרים עד גיל 7. חשוב מאוד להקפיד להחליף את המזון בזמן הנכון, מכיוון שמשלב של התפתחות וגדילה הכלבים עוברים למזון שעונה על הצרכים האנרגטיים שלהם. המזון יכיל מעט פחות חלבון והרבה מינרלים וויטמינים.

 

אוכל לכלבים מעל גיל 7

בגיל הזה הכלבים מתחילים להתבגר, ואנו צריכים לספק להם מזון מתאים. המזון לכלבים בגיל הזה מכיל הרבה רכיבים שמסייעים לכלבים לשמור על הגוף ולמנוע ממנו להידרדר, בדגש על בריאות העצמות והמפרקים.

 

אוכל לכלבים מבוגרים

כלבים מגילאי 12-11 ומעלה נחשבים למבוגרים, והאוכל שלהם חייב להתאים למצבם הגופני, ובעיקר לירידה בקצב חילוף החומרים. חלק מהכלבים מתקשים ללעוס בגיל הזה, ולכן אפשר לחשוב על מזון רטוב או להרטיב את המזון היבש שלהם עם מים.

 

סיכום

אנו רוצים לדאוג לכלב שלנו ככל האפשר ולוודא שהוא מקבל את התזונה הטובה ביותר. זכרו שהיא משתנה עם הגיל!

מה היה לנו עד עכשיו?
מגשי אירוח כשרים לחברות

כולנו יודעים שאוכל- הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל אירוע חברתי. ובכל אירוע משפחתי, או הרמת כוסית בעבודה, על המארח,