נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון לפיצה איטלקית על הגריל

פיצה איטלקית היא מאכל אהוב שקשה להישאר אדיש אליו.

אז איך מכינים אותו על הגריל ולמה שווה להפוך את החצר לפיצריה? הנה המתכון המלא לחוויה בלתי נשכחת לכל החושים

פיצה היא מאכל איטלקי מסורתי שיש לו היסטוריה עשירה מאוד. בזכות הערך התזונתי הגבוה והטעם המדהים, פיצה היא גם מאכל שאותו אוהבים מבוגרים וצעירים בטווח רחב של גילאים.

עם זאת, כיום לא חייבים להסתפק בפיצה הרגילה של חברות המזון הגדולות. במקום זה, כל מי שיש לו בחצר, במרפסת או בגינה גריל גז איכותי – יכול בתוך זמן קצר להכין את הפיצה האיטלקית המושלמת.

 

המצרכים וחומרי הגלם הנדרשים

המצרכים הנדרשים עבור הכנה של פיצה איטלקית על הגריל הם אבן שמוט, תרווד וסכין לחיתוך. ספציפית בשביל הבצק, יש לארגן 1 ק"ג קמח, 2 כפיות שמרים יבשים, 2 כפות סוכר, כ-2.5 כוסות של מים פושרים, 1.5 כפית מלח ורבע כוס שמן זית איכותי.

לשם השוואה, את הרוטב מכינים עם בצל בינוני קצוץ, חצי ראש שום כתוש, 200 גרם רסק עגבניות ברמה גבוהה, כפית שמן זית, חצי כפית מלח ורבע כפית פלפל, כף סוכר, צ'ילי גרוס לפי הטעם, אורגנו, בזיליקום מיובש ו-50 מ"ל שמנת מתוקה או מים.

כמו כן, יש את התוספות – אבל כאן הרבה תלוי בטעם האישי של מי שמכין את הפיצה ושל בני המשפחה. בכל מקרה, התוספות הקלאסיות הן זיתים, פטריות, פלפלים, תירס וגבינה בולגרית.

 

אופן ההכנה והשלבים החשובים

קודם מערבבים יחד את השמרים והסוכר יחד עם המים. אחר כך מניחים בצד לרבע שעה, אבל בקערה גדולה ממשיכים לערבב את הקמח עם המלח ומוסיפים את תערובת השמרים, השמן והמים. ממשיכים ללוש עד שהבצק מגיע למצב יציב, מכסים במגבת לחה ומניחים לו לתפוח במשך כ-40 דקות.

בזמן הזה מכינים את הרוטב: קוצצים בצל, כותשים את השום ומכניסים למחבת שבה שמן זית רותח, מטגנים עד להזהבה ומוסיפים את התבלינים, הסוכר והשמנת או המים. מערבבים שוב, מנמיכים את האש ומחממים עם מכסה סגור למשך כ-4-5 דקות.

 

מה עושים עם הגריל?

השלב האחרון הוא לחמם את הגריל כאשר אבן הפיצה נמצאת בתוכו. כאשר הבצק מכפיל את הנפח שלו, חותכים אותו ל-6 יחידות ויוצרים עיגולים. משתמשים במערוך כדי לרדד את הבצק, מורחים את הרוטב ומוסיפים את התוספות עם גבינה צהובה מגורדת. מקמחים תרווד לפיצה, מעלים עליו את הבצק ופותחים את המכסה של הגריל כדי להניח אותו על האבן הלוהטת. ממתינים כ-8-10 דקות ומגישים.

חשוב כמובן לשמור על כללי הבטיחות. יש להרחיק מאזור העבודה ילדים ועדיף להושיב אותם ליד השולחן עד שהפיצה מוכנה. עם זאת, אין בעיה לערב אותם בשלבי הלישה והכנת הרוטב של הפיצה.

מאכל

מה היה לנו עד עכשיו?
3 מתכונים לטאבון ביתי

הריח שעולה מהטאבון של השכנים שיגע אתכם, אז הלכתם וקניתם טאבון עם כל המוצרים הנלווים ואפילו הוספתם כובע של

מתכון דגים מרוקאי

הטעם המיוחד של דגים מרוקאים משלים כל ערב שבת בו כל המשפחה מכונסת סביב השולחן. החריפות, הרוטב והחלה הטרייה

מתכון לדג חריף במעשנה

עישון דגים דורש ידע ומעט הכנה, לצורך ביצוע מוצלח של הפעולה. בנוסף, מדובר על תהליך ארוך, הנמתח על פני

עוף שלם מצויר
מתכון להכנת עוף מושלם ביין

הקולינריה הישראלית עלתה בכמה וכמה רמות בשנים האחרונות, עם שפים פורצי דרך שהביאו אל השולחן מטעמים שהחיך הישראלי כמעט