נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון דגים מרוקאי

הטעם המיוחד של דגים מרוקאים משלים כל ערב שבת בו כל המשפחה מכונסת סביב השולחן.

החריפות, הרוטב והחלה הטרייה הם חלק בלתי נפרד מארוחת דגים מרוקאית.

המאמר יציע מתכון לדגים כמו שרק מרוקאים יודעים להכין, ואפשרות לסגנון דגים אקלקטי.

 

ההבדל בין דגים מרוקאיים לחריימה

אנשים רבים קוראים לתבשיל הדגים המרוקאי בשם חריימה. בעיקרון הם צודקים למעט הבדל קטן. החריימה הוא מאכל של יהודי צפון אפריקה ומצוי בעדות שונות שהגיעו ממדינות כמו מרוקו, טריפולי, תוניסיה ולוב. ההבדל ביניהם הוא ברוטב. אף מרוקאי לא יכין רוטב עם רסק עגבניות, אלא ישתמש אך ורק בעגבניות טריות כדי לקבל פחות סמיכות. הבדל נוסף הוא שבסיר המרוקאי תמצאו פלפל אדום, פלפל חריף ועגבניות טריות, ואילו בחריימה כמעט ואין ירקות. כמו כן, כמות השמן שונה. המרוקאים יודעים להשתמש בשמן ובהרבה. ישנם מתכונים המשלבים בין כל העדות ויוצרים מתכון אקלקטי בדיוק כמו עיצוב מטבח המשלב סגנונות שונים. ולמה הכוונה? את המטבח הביתי ניתן לעצב במספר סגנונות: כפרי, מודרני, קלאסי, רטרו וכד'. כל סגנון שונה מהשני. כדי לשלב מספר סגנונות במטבח, נוצר הסטייל האקלקטי. אך לפני שנציע מתכון המשלב את כל המרכיבים – קבלו את מתכון הדגים המרוקאי המסורתי.

 

מתכון דגים מרוקאי אסלי

הדגים בהם משתמשים המרוקאים הם לרוב דגי מושט שלמים או פילה, אך ניתן להשתמש גם בדגי דניס או סלומון. מחממים על מחבת גדולה שמן ותבלינים – פפריקה אדומה, פפריקה חריפה ומלח. מערבבים אותם ביחד ומוסיפים 2 גמבות אדומות טריות אותן פרסתם מראש ו-3 עגבניות חתוכות לכמה פלחים. מוסיפים 2 כוסות מלאות של כוסברה טרייה וקצוצה, 8 שיני שום שלמות וקלופות, 1-2 פלפל ירוק חריף חתוך לפרוסות. הפלפל החריף הוא עניין של טעם. אם אתם אוהבים דגים מאוד חריפים השתמשו ב-2 פלפלים חריפים. לאחר בישול של כ-10 דקות הוסיפו כוס מים, חצי כוס שמן ובשלו עוד 10 דקות. הוסיפו את הדג השלם או את נתחי הפילה, כסו אותם ברוטב ובשלו בין 15-20 דקות נוספות עם מכסה סגור על אש בינונית. היזהרו לא לבשל יותר מ-20 דקות כדי שהדג לא יתייבש. הגישו את הדג עם מלא רוטב, חתיכות גמבה ועגבניות וכמובן עם חלה טרייה.

 

מתכון אקלקטי לדגים מרוקאיים המשלב סגנונות נוספים

אפשר להשתמש בדגים נוספים כמו: בורי, מוסר או לוקוס, והרוטב הוא על אותו עיקרון עם שינויים קלים. מחממים שמן זית ומוסיפים 8 שיני שום ותבלינים: כף פפריקה חריפה, כף פפריקה מרוקאית בשמן, כפית כמון, כפית קימל טחון, חצי כפית כורכום ומלח לפי הטעם. מוסיפים קופסה קטנה של רסק עגבניות, 3 עגבניות טריות שריסקתם במגררת ומערבבים. לאחר כ-3 דקות הוסיפו חצי כוס מים וכשמבעבע העבירו לאש בינונית ובשלו כ-10 דקות. סדרו על המחבת את הדגים ובשלו כרבע שעה. הגישו את המנה עם כוסברה טרייה על הדג ולימון.

דגים טריים

מה היה לנו עד עכשיו?
3 מתכונים לטאבון ביתי

הריח שעולה מהטאבון של השכנים שיגע אתכם, אז הלכתם וקניתם טאבון עם כל המוצרים הנלווים ואפילו הוספתם כובע של

רול
מתכון להכנת סושי מדהים

יש לכם אורחים שמגיעים לארוחה מיוחדת בביתכם בעוד כמה ימים? אתם רוצים להמם אותם עם אוכל טעים? אנחנו יכולים

מתכון לדג חריף במעשנה

עישון דגים דורש ידע ומעט הכנה, לצורך ביצוע מוצלח של הפעולה. בנוסף, מדובר על תהליך ארוך, הנמתח על פני

עוף שלם מצויר
מתכון להכנת עוף מושלם ביין

הקולינריה הישראלית עלתה בכמה וכמה רמות בשנים האחרונות, עם שפים פורצי דרך שהביאו אל השולחן מטעמים שהחיך הישראלי כמעט