נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מגשי אירוח כשרים לחברות

כולנו יודעים שאוכל- הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל אירוע חברתי. ובכל אירוע משפחתי, או הרמת כוסית בעבודה, על המארח, המארגן, לקחת בחשבון להתאים את צרכי כלל האורחים והסועדים  לבחירת סוג ומקור ההסעדה.

בין אם התחשבות במגבלה או העדפה תזונתית, או התאמת תוכן הארוחה לאווירה הכללית וההעדפה הגורפת של כלל המשתתפים באירוע. נושא הכשרות פוגש אותנו בהחלטות כמו אלו. ובמקרה זה, הזמנת מזון ממקום שאינו כשר, יכולה להדיר מהארוחה אוכלוסייה משמעותית.

מגשי אירוח כשרים – למה זה מתאים

כשמדובר באירוע משפחתי- כולם יודעים ומכירים את האלרגיה של סבתא, את האחיין שלא אוכל ירקות או את הדודה הצמחונית. לעומת זאת, כשמדובר באירוע חברה – הזמנת הסעדה לאירוע שכזה עשויה להיות כמו ירייה באפלה. ועל מנת לצמצם "נזקים פוטנציאליים", צריך לכוון לקהל הרחב ביותר, כך שאיש לא מרגיש נשכח ושבו לא התחשבו. ניתן להתדיין רבות על הזמנת קייטרינג כשר או שלא, וטיעונים רבים לכאן ולכאן.

שוחחנו עם יניב שבח, שף קונדיטור ראשי בחברת מגשי האירוח "ארטייסט", על מנת לשמוע תובנות נוספות בנושא. ארטייסט הינה חברת מגשי אירוח- כשרה חלבית. כשנשאל שבח מדוע בחר לפתוח עסק כשר, השיב כי מנקודת מבטו- היה רוצה לראות עצמו כעסק נגיש לכולם, ולאפשר לכל מי שמעוניין, את האפשרות להזמין ולאכול את המנות והקינוחים שמכין.

ובעיקר- שלא להגביל. הרי מי שאוכל רק אוכל כשר לא יוכל לאכול כלל אוכל שאינו כשר, ואילו אותו המשפט לא תקף להפך (למידע נוסף על מגשי אירוח כשרים מבית ארטייסט). ואכן, בישראל אנשים רבים בוחרים לאכול אוכל כשר בלבד, ולרוב רק במקומות המציגים תעודת כשרות.

מקום העבודה הוא דוגמה מצוינת למקום מפגש של אנשים שלהם לרוב תחום משותף אחד, ועם זאת  ביניהם שוני ומרחק גדול. החל ממקום מגורים והעדפה תזונתית, וכלה בדת, לאום ושפה. ועל כן הבחירה בקייטרינג כשר באירוע מסוג זה- מאפשר לכולם לקחת חלק.

בנוסף- לאחר מחשבה וגיבוש של מהות העסק וקהל היעד אליו פונים, הוחלט כי הגדרת העסק כמקום כשר, לא תפגע באיכות ובהיצע הרחב של המזון, המנות והמגוון אותו יספקו. ואף להפך- שיקול נוסף בהכרזת העסק כמקום כשר חלבי- הוא הקינוחים. יניב הוא קונדיטור, ובעצם כך שלא קיימת מגבלה מהבחינה הזו, וחברת מגשי האירוח שלו היא חלבית, המנה האחרונה בכל הזמנה תמיד תשאיר טעם של עוד. יתרון חשוב לחובבי הקינוחים.

מראייתו מספר שבח שבפניות רבות שמקבל להזמנת מגשי אירוח, ובאופן גורף וממוקד באירועים במסגרת העבודה, נשאלת השאלה- האם המקום כשר, האם קיימת תעודת כשרות? במידה והתשובה לשאלה זו הייתה שלילית במקרה הזה, ייתכן וקהל היעד היה משתנה.

בארגונים וחברות קיימים אנשים שונים מקהילות ואוכלוסיות שונות, ועל מקום העבודה לוודא כי איש לא נשאר מאחור. ההחלטה לפתוח מקום שמספק שירותי קייטרינג או מגשי אירוח שאינם כשרים, זו החלטה לה השלכות בנוגע לאירועים מסוג זה, כמו למקום העבודה. הפופולריות והרלוונטיות עשויה לרדת בהתאם לכך שהמקום לא עונה על הקריטריון הזה, שרבים רואים בו (ובצדק) כקריטי.

מן הצד השני, במקרה בו האירוע הוא מצומצם, ואתם מכירים את ההעדפות והצרכים של כל המוזמנים, כמובן שאין הגבלה מבחינה זו ולכן ניתן לשכור גם את שירותיו של קייטרינג לא כשר. קייטרינג לא כשר עשוי להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות ולספק ארוחה ברמה גבוה מאוד.

החשש מהזמנת ארוחה ממקום כשר הוא מוכר ורווח, אך בעידן המודרני של היום בישראל, גם הוא חשש שניתן להפריך, על ידי בחירת מקום (כשר) שמשתמש בחומרי גלם איכותיים, וברמה הגבוה ביותר. וטרם ההזמנה- לבצע סקר שוק, ולבקש המלצות! נראה כי הבחירה של מקום להגדיר עצמו כעסק כשר- מאפשרת לו להיות נגיש, אפשרי, ורלוונטי, לכולם. ללא התפשרות על איכות המנות והמגוון.

וכשמדובר באירועי חברה – בפרט. אז כשתקבל את האחריות לארגן את אירוע החברה הבא, את הרמת הכוסית לקראת החג, או את מסיבת חג פורים, זכור כי המטרה היא לאפשר לכולם להנות מהארוחה. מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים נוספים בבלוג האוכל שלנו כאן בנושאים מגוונים ומרתקים בעולם הקולינריה המתפתח.

מה היה לנו עד עכשיו?