נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב היום לנצל את המקום במסעדות בצורה נכונה

בתור מסעדנים, הדבר החשוב ביותר הוא שיהיו לנו כמה שיותר לקוחות שירצו לחזור למסעדה ולאכול בה. מעבר לטעם ולאווירה, ישנה חשיבות לניצול מקומות הישיבה בצורה נבונה, כשהמטרה היא לשמור על מקום מרווח ונקי ובמקביל לספק כמה שיותר מקומות ישיבה. המאמר יעסוק בחשיבות של ניצול המקום במסעדות.

 

חשיבות ניצול המקום במסעדות קטנות וגדולות

ניצול המקום מתחיל בבחירת ריהוט למסעדות עם הדגשים על סגנון המתאים לאופי המסעדה ולגודל שלה. מסעדנים רבים משקיעים לא מעט כסף על פתיחת מסעדה, בין אם מדובר על עובדים ובין אם על דמי השכירות והריהוט. לא משנה אם מדובר במסעדה יוקרתית או מסעדת אוכל מהיר, מסעדה גדולה או קטנה, מדובר על השקעה לטווח ארוך שצריכה להיות יעילה ונעימה על מנת לשרת את הלקוחות ולספק להם ולעובדי המטבח נוחות.

 

איזה סוג ריהוט בוחרים כדי לנצל את המקום במסעדה?

כאמור, כל מסעדה מעוצבת על פי האופי, הסגנון והגודל שלה. יחד עם זאת, ישנו ריהוט שחייב להיות במסעדה כדי שיוכלו לסעוד בה בנוחות. למשל, כסאות ושולחנות הם ריהוט הכרחי ולא משנה אם הם עשויים מפלסטיק, מתכת או עץ. ברוב המסעדות יש גם בר שחייב להיות מנוצל מבחינת המקום ולתת אפשרות לסועדים לסעוד עליו כאשר המסעדה מלאה. לפיכך, כסאות בר במרווחים שווים הם חלק הכרחי מבחינת הריהוט. בנוסף, ישנן מסעדות שהריהוט שלהן מקובע אל הרצפה ולא ניתן לשחק עם העיצוב, להזיז שולחנות או כסאות ולספק יותר מקום. לעומתן, במסעדות שהריהוט אינו מחובר לרצפה יש יכולת לרווח או לצמצם את החלל כשמגיעים למסעדה הרבה סועדים מאחר והוא נייד.

 

כיסאות או ספות – מה עדיף?

במסעדות רבות ניתן לראות עיצוב מקומות עם ספות המיועדות ל-1-3 סועדים בין הקיר לשולחן המהווים תחליף לכיסאות. לחילופין, יכולים לבחור בספסלים מרופדים או רגילים כדי לנצל את השטח ולאפשר לסועדים לשבת בנוחות. הבחירה של ריהוט בסגנון זה תלויה בתקציב ובניצול המקום. אם מדובר על ספה או ספסל ארוך שהשולחנות הם אלו המייצרים הפרדה בין הסועדים (כמו מסעדות אמריקאיות) המקום יהיה מנוצל היטב בתנאי שמדובר במסעדה גדולה. יחד עם זאת, ספסלים במסעדה קטנה יעמיסו על הוויזואליות ויתפסו יותר מקום בחלל.

 

מהם הפרמטרים לבחירת הריהוט?

לסיכום, בחירת הריהוט למסעדות נעשית בראש ובראשונה בהתאם לאופי ולסגנון המסעדה, לאווירה שרוצים להשיג ובהתאם לתקציב. מה שיקבע את התקציב הם חומרי הגלם והכמויות של הריהוט. יחד עם זאת, צריך לשמור על מקום מרווח ובמקביל לנצל את השטח בהתאם לגודל המסעדה. לבסוף הריהוט הוא זה שיקבע האם מדובר במסעדה יוקרתית, מודרנית, כפרית או במסעדה פשוטה, אך סידור הריהוט יקבע האם ניצול החלל נעשה בצורה אופטימלית מבלי שהסועדים יחדרו למרחב האישי של סועדים אחרים.

חדר אוכל

 

מה היה לנו עד עכשיו?
מגשי אירוח כשרים לחברות

כולנו יודעים שאוכל- הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל אירוע חברתי. ובכל אירוע משפחתי, או הרמת כוסית בעבודה, על המארח,