נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו מאכלים חובה להכין לפני כניסת שבת ואילו יכולים להיות מוכנים תוך כדי?

ניתן להשוות את יום השבת לנשמה ואת שאר ששת ימי השבוע לגוף.

אם האדם בוחר לפעול עם גופו ונשמתו בשיתוף פעולה ובהרמוניה, הגוף מתמלא השראה רוחנית מתוך הנשמה.

במאמר הבא נעסוק בהכנות ליום השבת.

 

בכל יום אמורים להתכונן ליום שישי?

מבחינה מסוימת כן. בכל ימות השבוע אנחנו צריכים להתכונן אל יום השבת. אבל עיקרם דברי ההכנה לשבת צריכים להיעשות ביום שישי כשם שבני ישראל היו מתקיימים מהמן שירד מן השמיים בלילה ובבוקר יום שישי יצאו ללקט. מנהג טוב לאישה ביום שישי הוא להשכים ולאפות חלות לכבוד השבת וכן לבצע הפרשה מן החלה.

 

האם מצוות הקניות לשבת ביום שישי תקפה גם היום?

נאמר שיותר טוב לקנות את מאכלי השבת ביום שישי מביום חמישי כי כך ניכר יותר שהקניות נעשות לכבוד השבת. ועוד טעם יש בדברים אלו, בעבר לא היו מקררים ולא היו אמצעים טכנולוגים שמאפשרים לשמר את טריות המאכלים. כדי שמאכלי יום השבת יהיו טובים היה צורך לקנות ולבשל אותם ביום השישי. אך היום במיוחד בתקופתנו אנו, מאכלים שלוקח לבשל הרבה זמן או שהם מצריכים הכנות מרובות עדיף לקנות בחמישי.

 

לאישה יש 2 אפשרויות ברורות ביום שישי

האפשרות הראשונה היא לבשל את המאכלים ביום שישי ולהיות עייפה יותר בליל שבת, או לבשל את האוכל ביום חמישי, לשמור אותם במקרר ולהיכנס לשבת בשלווה ובנחת. מכאן נובע שעדיף שאישה תגמור עם הבישולים בחמישי ותשאיר רק הכנות קלות ליום שישי. משום המצווה העיקרית היא להנות ולהתענג מיום שבת ולשם כך עדיף להיות ערנית ונינוחה.

 

שישי הוא לא יום של עצבנות בקטטות

אף שהשטן ויצר הרע מעורבים בריבים ובקטטות של לפני ומנסה למנוע מישראל לקבל את יום השבת כראוי. מסופר בתלמוד סיפור על זוג שבכל שבוע לפני כניסת השבת היו מתקוטטים באופן נורא. הזדמן רבי מאיר לביתם ובשמך שלושה שבועות בכל ערב שהה בבית שלהם עד שהשכין בין בני הזוג שלום. כל הנוהג בסיום של ההכנות לשבת עד חצות היום ולאחר מכן לעסוק במנוחה ולימוד תורה לקראת השבת זוכה לקבל את השבת מתוך נחת ושמחה ולהרגיש את הנשמה היתירה שמתווספת לו.

 

קניית מאכלי השבת

אדם צריך להשקיע במאכלי יום השבת כפי יכולתו והרגליו במשך השבוע. אין צורך לקנות לכבוד השבת את המאכלים היקרים ביותר שנמצאים בשוק, צריך לקנות מאכלים יותר טובים ביחס למה שאכלנו בימי חול במשך שאר השבוע. כל משפחה ומנהגה. אפשר לומר שאף ראוי שמאכלי השבת יהיו כפולים במחירהם ממחיר המאכלים ביום חול.

מקווים שהצלחנו להעביר לכם את חשיבות מאכלי יום השבת, מחיריהם וההכנות שיש לבצע לפני. שתהיה שבת שלום עם המון נחת, שלווה והנאה.

נתחים של בשר

מה היה לנו עד עכשיו?
מגשי אירוח כשרים לחברות

כולנו יודעים שאוכל- הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל אירוע חברתי. ובכל אירוע משפחתי, או הרמת כוסית בעבודה, על המארח,