נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להפוך מטבח נוח וקומפקטי לשימוש?

מטבח הוא חדר או חלל בבית אשר משמש להכנה של אוכל ועבור האחסון שלו.

ישנם בתים אשר חלל זה מהווה את הלב של הבית, כיוון שריח האוכל והבישולים של אמא מהווה עבורם תחושת ביתיות חמימה ועוטפת.

לחלל זה ייעוד ספציפי של הכנת אוכל וכיוון שזהו מקור קיום בסיסי לכל הגרים בבית הוא משמש כחלק בלתי נפרד מהשגרה היום יומית.

 

חשיבות הנוחות במטבח

כיוון שבמטבח מכינים אוכל הנחוץ באופן יומיומי לכל הדיירים החיים בבית, יש להנגיש אותו ולגרום לו להיות נוח ככל הניתן בכדי שהשימוש בו לא יהווה נטל. מטבח נוח וקומפקטי בו בכל מגירה ובכל מקום אחסון יש סדר, לא עמוס מידי ויודעים בדיוק איפה כל דבר נמצא מקל על השהייה בו ומגביר את הרצון לשימוש במוצריו.

ניתן להקים מטבחים בעצמכם או על ידי חברות המתמחות בכך, וישנם היום מטבחים במבצע למען מטרות אלו. כיוון שהגרים בבית לרוב יהיו בעלי גילאים שונים וצרכים שונים מהמטבח, הפיכתו לנגיש ונוח לכלל שכבות הגיל יעודד שימוש נכון ובריא.

 

סידור החפצים

הכלים הרבים הנמצאים בשימוש בכל ארוחה ובכל בישול יכולים לגרום לעומס, לחץ ולהורדת חשק בישול ואכילה. לכן, החשיבות לסדר החפצים והכלים לפי אופן השימוש ופחות לפי המראה שלהם יכול להוסיף לנוחות במטבח. למשל, כוסות שתייה ניתן למצוא במטבח שלכם גם עבור שתייה חמה וגם עבור שתיה קרה, אך השימושים שלהם אחרים לגמרי. את כוסות השתייה הקרה יהיה נוח ונכון יותר לאחסן קרוב למקור השתייה שלכם, ואילו את הכוסות החמות יהיה נגיש יותר ויגביר את השימוש באחסון ליד הקומקום/ מכונת הקפה.

סידור נכון של חפצים לווא דווקא לפי הדמיון ביניהם מבחינת נראותם, אלא לאחר מחשבה היכן כל אחד מהם מיועד יגביר את הנוחות בשימוש בחפצי המטבח ויהפוך אותו לקומפקטי יותר. על ידי כך, גם בעת הבישול שלרוב משתמשים בציוד רב במהלכו, יהיה קל יותר ונגיש אם כל חפץ ימוקם ויאוחסן קרוב למקום השימוש.

 

מציאת מקום לציוד הגדול

המטבח מכיל כלים גדולים ומסיבים כמו – מיקרוגל, מעבד מזון, מכונת קפה, טוסטר ועוד. כלים אלו תופסים שטח נרחב מהמטבח ויש לחשוב ולמצוא מקום נכון ונגיש למען אחסונם, ולא להשאירם על השיש במטבח. השיש מהווה כמקום להכנת האוכל ויש לשמור עליו פנוי באופן שגרתי בכדי לאפשר נוחות מקסימלית בזמן הבישול וההכנה.

ציוד מסיבי וכלים גדולים אשר יעמדו על השיש באופן שגרתי מגבילים את הנוחות של השיש, ועשויים לגרום לאדם האוהב לבשל להימנע מפעולה זו, בעקבות חוסר המקום והנוחות. ניתן להיעזר בשירות של  נגריית מטבח איכותית למען בניית מקומות אחסון חזקים ועמידים למכשירים הגדולים.

 

אחד יוצא ואחד נכנס

שימו לב לציוד שיש לכם במטבח. כחלק משגרת חיינו, צרכנות הקנייה של חפצים רבים בעקבות מבצעים, הטבות והנחות יכולים לגרום לעומס רב על המטבח. הקפידו ברגע של קניית מחבת / סיר / ציוד חדש, להוציא אחד מהכלים הישנים בכדי להימנע מעומס.

מה היה לנו עד עכשיו?
מגשי אירוח כשרים לחברות

כולנו יודעים שאוכל- הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל אירוע חברתי. ובכל אירוע משפחתי, או הרמת כוסית בעבודה, על המארח,