נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה אוכל הכי מומלץ לגורים?

אם שואלים איזה אוכל הכי מומלץ לגורים, חשוב לקחת בחשבון את כלל המרכיבים שהגור צריך להיות ניזון מהם. אותם מרכיבים עתידים להשתנות לא רק בהתאם לגזע של הכלב, אלא גם בהתאם לרמת הפעילות של אותו כלב. מה עוד חשוב לדעת? הנה כמה דגשים.

זה דבר אחד לשאול איזה אוכל הכי מומלץ לגורי כלבים, וזה דבר שני לערוך את כל הבדיקות הנדרשות כדי לוודא שהכלב ניזון מתזונה נכונה. בסופו של דבר, גורי כלבים ניזונים בצורה שונה מאשר כלבים בוגרים. ההבדלים בין תזונת גורים לבין תזונת כלבים בוגרים הם:

  • חלבון – גורי כלבים צריכים מינון גבוה ואיכותי יותר של חלבון מן החי.
  • פחמימות – גורים ניזונים מאיכות גבוהה של פחמימות מורכבות.
  • חיטה, דגנים ותירס – מומלץ להמעיט אצל גורי כלבים.

 

איכות ושוב איכות: מרכיב מפתח במזון גורים

בכל חנות חיות ממוצעת אמורים להימצא מספר שקי מזון לכלבים, כאשר אוכל לכלבים מומלץ לבחור לפי כמה פרמטרים שונים. האיכות היא הפרמטר הכי חשוב, בעוד כי ארץ הייצור של המזון היא מרכיב חשוב לא פחות בקניית המזון.

בכל הנוגע לסוג המזון, ישנם מזונות איכותיים שמגיעים בקופסאות שימורים, וישנם גם מזונות איכותיים שמיוצרים ככופתאות. סוג המזון שנותנים לגור הכלבים יהיה תלוי בשלב ההתפתחותי של הגור, כאשר בשבועות הראשונים מומלץ לספק לגור אך ורק חלב אם או תחליף לחלב אם.

 

באיזה שלב גורי כלבים אוכלים מזון מוצק?

באופן כללי, אוכל לגורים מומלץ כבר בשלבי ההתפתחות הראשונים של הגור. גורי כלבים אוכלים מזון מוצק החל מגילאי חודש – חודשיים, כאשר השלב הזה משתנה בין גזע לגזע. כלבים מגזעים גדולים בדרך כלל מתחילים לאכול מזון מוצק בגילאי 8-6 שבועות ומעלה, בעוד כי גזעים קטנים עשויים להתחיל מאוחר יותר.

בין אם מדובר בגזע קטן או גדול יותר, בכל מקרה יהיה כדאי להתחיל עם שימורים ומזון רך לפני שעוברים למזון מתועש או כופתאות. מזונות רכים קלים יותר לעיכול ומכינים את הקיבה למה שיבוא מאוחר יותר – המזונות הקשים.

 

תמרורי אזהרה: מזון גורים איכותי – יש סיכונים גם?

בסופו של יום, לא כל המותגים שווים באיכויות שלהם ובאופן שבו הם מעבדים ומייצרים אוכל לגורים. לכן, חשוב לדעת ממה להיזהר כאשר רוכשים אוכל לגורי כלבים. הכי חשוב, יש להימנע ממזון מאוד זול וכזה שמיוצר באיזו מדינה שכוחת אל.

מבלי חלילה להשמיץ אף חברת מזון או מדינה, חשוב להבין שבכל מדינה ובכל חברה יש תהליכים שונים של ייצור, עיבוד ותיעוש של מזונות לכלבים. חשוב יהיה לבחור מזון אשר מיוצר במדינה מערבית מתוקנת, כאשר איטליה היא אחת המדינות המובילות בעולם לייצור אוכל איכותי לכלבים. לסיכום, בין אם בוחרים במותג זה או האחר, חשוב לוודא כי המזון נמצא תחת פיקוח וטרינרי.

מה היה לנו עד עכשיו?
מגשי אירוח כשרים לחברות

כולנו יודעים שאוכל- הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל אירוע חברתי. ובכל אירוע משפחתי, או הרמת כוסית בעבודה, על המארח,