נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס הכנסה – המדריך המלא

על פי פקודת מס הכנסה, כל אזרח ישראלי בעל אחוזי נכות גבוהים של 90% זכאי ליהנות מפטור ממס הכנסה אם הוא עונה לקריטריונים מסוימים. אם יש לכם ספק בנוגע לזכאותכם, כדאי שתבדקו אותו כעת. יחד עם זאת, חשוב לדעת שגם אם אתם לא מוצאים את עצמכם עונים להגדרות הראשוניות, ייתכן מאוד שאתם זכאים למרות זאת לקבלת פטור ולכן כדאי לפנות לבירור מקצועי מול איש מקצוע במקרה כזה.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

כאמור, פטור ממס הכנסה ניתן רק במקרים בהם קיימים קריטריונים מזכים.

  • בעל אחוזי נכות רפואית שניתנה לתקופה של מעל 185 יום.
  • בעלי 89.1% נכות רפואית מתוכם 40% הם על ליקוי אחד.
  • המתמודדים עם מחלות קשות המוכרות בביטוח לאומי כמזכות שאחוזי נכות גבוהים.

 

מה הדרך לקבלת פטור ממס?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש צורך בהגשת בקשה לרשות המיסים. מדובר בכסף שלכם ואם לא תעשו משהו כדי לקבל אותו, לא תקבלו אותו לעולם.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לוועדה הרפואית של רשות המיסים כדי שיכירו במצב הבריאותי שלכם ותקבלו אחוזי נכות. לאחר שקיבלתם אחוזי נכות גבוהים, יהיה עליכם למלא את טופס הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה (טופס 1516 והוא ניתן להורדה מאתר רשות המיסים).

אם יש לכם על שימכם אחוזי נכות גבוהים מוכרים מהמוסד לביטוח לאומי, לא תצטרכו לפנות לוועדה הרפואית של רשות המיסים ותוכלו להתחיל מיד עם הגשת הבקשה.

לבקשה תצטרכו לצרף נספחים רלוונטים ולמלא את כל הפרטים הנדרשים כמו נתונים אישיים, הצהרות על הכנסות, דו"חות סיכום פרוטוקול מהמוסד לביטוח לאומי ועוד.

 

איך מגישים את הבקשה?

את טופס הבקשה תוכלו להגיש באופן עצמאי או לבחור להיעזר לצורך כך באיש מקצוע.

 

הגשה עצמאית

ניתן להגיש את הבקשה באתר רשות המיסים באופן מקוון באזור האישי או באופן פיזי על ידי מסירה לפקיד השומה האזורי. כשמגישים את הבקשה חייבים לסקור בצורה נכונה את כל הנתונים ולסדר את הבקשה בהתאם. לא כל אחד יודע לעשות זאת, ולכן רבים פונים להיעזר באיש מקצוע לצורך כך.

 

הגשה באמצעות איש מקצוע

ניתן למצוא חברות רבות המסייעות לבעלי זכויות רפואיות לממש את זכויותיהם. כדי לקבל את כל המגיע לכם, כדאי שתפנו גם אתם להיעזר באיש מקצוע העוסק בתחום. אתם תצטרכו לחתום על ייפוי כוח בו אתם מייפים את בא כוחכם לטפל בענייני המס שלכם. איש המקצוע יכוון אתכם במה שנכון לומר בוועדה הרפואית, הוא ימלא את הטופס שלכם בצורה מקצועית וסיכוי ההצלחה של הבקשה שלכם, יעלו בהתאם. חשוב לדעת כי במקרים רבים רשות המיסים מסרבת לבקשה וניתן לערער אחריה, אך מדובר בפרוצדורה לא קטנה. פנייה הנעשית בליווי מקצועי מגדילה את סיכויי ההצלחה וסיכוייה לקבל סירוב הם פחותים באופן משמעותי.

מיסים

מה היה לנו עד עכשיו?
אינסטלציה בבנייני מגורים
אינסטלציה בבנייני מגורים

אינסטלציה היא חלק חשוב בכל בניין מגורים. היא אחראית על אספקת מים, ניקוז ופסולת. מערכת אינסטלציה תקינה חיונית לבריאות,

הכירו את הקייטרינג של דלי'ס!

בכל הנוגע לאירוח אירועים, איכות הקייטרינג יכולה להשפיע משמעותית על החוויה הכוללת. דלי'ס הוא ספק שירות קולינרי בעל שם

איזה ציוד נדרש לאקווריום?

אקווריום דגים הוא דבר שהולך ונהיה נפוץ יותר בשנים האחרונות. אין ספק שמדובר על תוספת עיצובית נפלאה לכל מקום,

3 אביזרים לחופשה מושלמת

בתקופות החגים, בקיץ או מתישהו באמצע השנה – כולנו זקוקים לחופשה מדי פעם. יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על