נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון לפונדו מושלם כמגש אירוח

פונדו הוא מאכל מושלם לאירוח, בעיקר לאירוע החל בערב חורפי קריר. פונדו גבינות הולך מצוין עם באגט טרי, ירקות שונים, זיתים, נקניק ואף בשר – לטבילה. פונדו שוקולד  משתלב מעולה עם מגשי פירות מגוונים – לטבילה.

 

פונדו גבינות

פונדו הוא בעצם מטבל חם של גבינות, וניתן לאלתור עם סוגים רבים של גבינות, מהסוג שנמס הייטב, בלי להתפרק. הגבינה הקלאסית לפונדו היא גרוייר, בתוספת מעט אמנטל או ואשרי פריבורז'ואה, אך קיימות וריאציות טעימות לא פחות, לדוגמה, עם גבינת אפצל או בניה משוויץ קומטה מצרפת, צ'דר מאנגליה ועוד רבות וטובות.

 

ניתן להכין פונדו גם מגבינות הקשות המיוצרות בארץ, למשל אמנטל, צ'דר, קשקוול או ברי. ניתן אף לרכוש תערובת מוכנה לפונדו ,שכל המצרכים מצויים כבר בפנים, תערובת זו מיובאת משוויץ, לתערובת חיי מדף ארוכים, והתוצאה המתקבלת נהדרת.

 

חשוב לשים לב

חשוב לא להרוס את הגבינות בחימום, הסכנה המרכזית היא, שהן יחרכו או ייפרדו. כדי למנוע זאת, מתחילים בחימום היין ורק שהוא על סף רתיחה, מוסיפים את הגבינות, בהדרגה ותוך ערבוב תמידי. במקרה ואין לכם סיר המיועד לפונדו, ניתן להשתמש בסיר אחר בעל תחתית עבה, המונח על מתקן חימום כלשהו.

 

פונדו שוקולד

פונדו שוקולד בתוך מגשי אירוח לאירועים קטנים, ניתן להכנה כפונדו של שוקולד מריר או שוקולד לבן. לתוצאה מענגת, אפשר גם להמיס ממרח נוטלה, עם שמנת וקינמון, או ריבת חלב עם שמנת ורום. מגשי פירות טריים וצבעוניים, הנטבלים בשוקולד החם, הם מתכון מעולה לקינוח לכל אירוע. בחורף ניתן להשתמש בקיווי, תותים, פלחי תפוזים ופומלות, גויאבות, אגסים ועוד, ובקיץ המגוון רב יותר: ענבים, אפרסקים, משמשים, ואף אבטיח או מלון יכולים להיות מצוינים בטבילה בשוקולד.

 

מתכון לפונדו גבינה

בתוספת לפונדו מגישים מיני ירקות חתוכים, פרוסות קטנות של באגטים או לחם אחר, ועוד על פי הטעם. לצד הפונדו כדאי להגיש גם יין לבן מצונן הייטב, בירה או סיידר.

 

המצרכים למתכון

  • 750 גרם תערובת של גבינות קשות לפי הטעם, מגוררות וניתנות להתכה
  • 1 שן שום קלופה וחצויה
  • 2 כוסות יין יבש
  • 1 כפית עמילן תירס
  • קורט אגוז מוסקט, רצוי מגורר וטרי
  • מלח ופלפל שחור, לפי הטעם
  • לטבילה – באגט או לחם טרי, חתוך לקוביות, ירקות לפי הטעם: מקלות אספרגוס או גזר חלוטים, פרחי ברוקולי או כרובית מבושלים קלות במי מלח, זיתים, נקניקים, נתחי עוף מבושל ועוד.

הוראות הכנה

  1. משפשפים את סיר הפונדו בשום.
  2. מוסיפים את היין, ומביאים עד לסף רתיחה.
  3. מוסיפים חופן מהגבינות, ומערבבים עד להמסה מלאה.
  4. חוזרים על הפעולה עד להמסת כל הגבינה, עד שמתקבלת תערובת אחידה וחלקה.
  5. מתבלים באגוז מוסקט, מלח ופלפל.
  6. מעבירים למתקן חימום על השולחן.

שוקולד

מה היה לנו עד עכשיו?
סופלה שוקולד ראשית
מתכון להכנת סופלה שוקולד

עולם הקולינריה הוא גדול ורחב. לכל מדינה, מנת דגל משלה, ובייחוד כאשר מדברים על עולם הקינוחים. עולם האפייה הצרפתי

מתכון לעוגת טריקולד

מתכון עוגת טריקולד מנצח, שיגרום לכל האורחים שלכם לפתוח כפתור במכנס. עם קצת עבודה, הרבה אהבה ושוקולד מובחר, תוכלו