נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נוכל לעתור לקבלת פטור ממס הכנסה?

על כל הכנסה יש לשלם מס הכנסה. כולנו משלמים מס הכנסה, בים אם כשכירים, בתלוש השכר שלנו, ובין אם כעצמאים, במקדמות המס שהגדרנו. גובה המס המשולם משתנה מאדם לאדם בהתאם לגובה הכנסתו ולגובה נקודות הזיכוי להן הוא זכאי. מדרגת המס הראשונה מקנה הנחה של 10% מגובה ההכנסה, כל מדרגה נוספת מקנה הנחה נוספת.

התמודדות רפואית עם מחלה או מום כלשהו, עשויים לזכות את העובד בקבלת פטור ממס הכנסה. ניתן לקבל פטור מלא או חלקי מתשלום המס ושווה לבדוק את העניין. גם אם אתם מעוניינים להגיש בקשה על תקופה שכבר עברה, כדאי שתדעו כי ניתן להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

לפני שנתחיל, חשוב לציין כי פטור ממס הכנסה הוא פטור הניתן כדי לסייע לבעלי נכויות שונות להתמודד כלכלית ולאפשר להם לכלכל את עצמם בכבוד. לא קל לקבל את הפטור המיוחל ולא מעט זכאים מתייאשים ומוותרים על זכויותיהם בשל הבירוקרטיות הרבות הנלוות לה. בדיוק מסיבה זו חשוב להכיר חברות המסייעות במימוש זכויות רפואיות.

הן מלוות את תהליך הבקשה עד לקבלת הפטור המיוחל. אין סיבה שתוותרו על המגיע לכם. גם אם יש לכם צל של ספק בנוגע לזכאותכם, כדאי שתרימו טלפון לחברה כזו כדי לא לשלם מס גבוה לחינם. אין סיבה שלא תקבלו את מה שמגיע לכם על פי חוק.

הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה הם:

  • קיום הכנסה חייבת במס.
  • קביעה של אחוזי נכות רפואיים לתקופה של מעל 185 יום. חשוב לדעת כי לגובה אחוזי הנכות ישנה השפעה על גובה הפטור שינתן. כדי לקבל פטור מלא גובה אחוזי הנכות צריך להיות 90% לפחות, אך גם אם יש פחות אחוזי נכות מכך, תיתכן זכאות לקבלת פטור ממס וחשוב לבדוק את העניין.
  • הנכות שניתנה מוכרת מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

מה כולל תהליך הבקשה לקבלת פטור ממס?

כדי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, יש לפנות לרשות המיסים. רשות המיסים לא תבדוק את נתוני המוסד לביטוח לאומי והיא גם לא תעדכן אתכם בהחזר או פטור שמגיע לכם. הכסף הוא שלכם ועליכם חלה החובה לדאוג לו.

לצורך כך יש להגיש בקשה לרשות המיסים. מדובר בטופס בו יש למלא פרטים אישיים, פרטי הכנסות וכמובן, לצרף את פרוטוקול הוועדה שקבעה את אחוזי הנכות של ממבקש הבקשה. את הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי באתר רשות המיסים או באופן ידני לפקיד השומה האזורי.

אך שימו לב, הבקשה תיבחן ברשות המיסים ותשובה תינתן למגיש הבקשה. גם במקרה של סירוב ניתן לערער ולהגיש בקשה נוספת. כדי לא להגיע למצב של סירוב והגשת בקשה מחודשת, חשוב לפנות כבר בתחילת התהליך לחברה מומחית ומקצועית למימוש זכויות רפואיות ולהשגת פטור ממס הכנסה לבעלי זכאות

מס הכנסה

מה היה לנו עד עכשיו?
אינסטלציה בבנייני מגורים
אינסטלציה בבנייני מגורים

אינסטלציה היא חלק חשוב בכל בניין מגורים. היא אחראית על אספקת מים, ניקוז ופסולת. מערכת אינסטלציה תקינה חיונית לבריאות,

הכירו את הקייטרינג של דלי'ס!

בכל הנוגע לאירוח אירועים, איכות הקייטרינג יכולה להשפיע משמעותית על החוויה הכוללת. דלי'ס הוא ספק שירות קולינרי בעל שם

איזה ציוד נדרש לאקווריום?

אקווריום דגים הוא דבר שהולך ונהיה נפוץ יותר בשנים האחרונות. אין ספק שמדובר על תוספת עיצובית נפלאה לכל מקום,

3 אביזרים לחופשה מושלמת

בתקופות החגים, בקיץ או מתישהו באמצע השנה – כולנו זקוקים לחופשה מדי פעם. יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על