נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חוקר פרטי עדיף על פני חקירת משטרה?

קיימים הבדלים רבים בין מקרים של חקירת משטרה לבין מקרים של חקירה שנעשה על ידי חוקר פרטי. ההבדלים ישפיעו על מהלך החקירה כולו כמו גם על תוצאותיה, במקרים מסוימים. במאמר הבא נסביר באילו מקרים כדאי לפנות למשטרה ובאילו מקרים דווקא עדיף להיעזר בחוקר פרטי.

ראשית, חשוב לציין כי לא כל תיק חקירה מתאים לגוף המשטרה ולא כל תיק חקירה יתאים למשרד חוקרים פרטיים, על כן השאלה שנצטרך לשאול היא למי כדאי לפנות בנוגע לאיזה תיק? קיימים הבדלים רבים בגישות החקירה הקיימות במשטרה, לעומת גישות החקירה של חוקרים פרטיים, ומעבר לעובדה שלמשרד חקירות תצטרכו לשלם כסף, מהלך החקירה כולו יתנהל בצורה אחרת לגמרי, וכנראה שגם תהיו מעורבים בחקירה עצמה הרבה יותר.

 

מה ההבדל בין פנייה למשרד חקירות לבין פניה לתחנת המשטרה?

ראשית, חשוב לזכור שכאשר נפנה למשטרה, כנראה שנפנה אליה רק לאחר ביצוע העבירה – בין אם מדובר ברצח, חטיפה, גניבה או הונאה, לא נוכל לערב את המשטרה טרם בוצע הפשע. לעומת זאת, אל חוקר פרטי נוכל לפנות גם אם אנחנו רק חושדים שעבירה עומדת להתבצע. חשוב לציין שפנייה לחוקר פרטי ופנייה למשטרה אינן צריכות לבוא זו על חשבון זו, ותוכלו לעשות זאת במקביל. היעזרו בשירותיו של חוקר פרטי על מנת לאסוף ריאיות לבית המשפט, ולאחר שתקבלו את הממצאים תוכלו לפנות איתם למשטרה ולהגיש תלונה, כשבידיכם כבר נמצאת הוכחה.

 

האם חוקר יכול לעזור לי להגיש תלונה למשטרה?

חוקר פרטי יכול לעזור לכם מאוד בהגשת תלונה למשטרה. יתרה מכך, הוא יכול להיות לכם לעזר רב מכיוון שהוא יכול לאסוף את הראיות והממצאים טרם פניתם למשטרה – כך שכשתגישו תלונה, התהליך יהיה מהיר הרבה יותר כי תגיעו עם הוכחות בידיכם. אולם, במקרים בהם אתם נעזרים בחוקר פרטי למטרת ריגול תעשייתי, מומלץ שלא תרוצו לתחנת המשטרה מיד, חכו לקבלת הממצאים.

 

מתי עדיף להיעזר במשרד חוקרים פרטיים?

קיימים מקרים רבים בהם עדיף לא לערב את המשטרה. לדוגמא, רבים משתמשים בשירותיהם של חוקרים פרטיים למטרות חקירת בני או בנות זוג בוגדים, על פי החוק הרי בגידה אינה נחשבת לעבירה פלילית ועל כן מוטב שלא תפנו למשטרה, אלא לחוקר פרטי. דוגמא נוספת היא מקרה בו בן או בת נוער ברחו מהבית, המשטרה לרוב לא תתן מענה למקרים כאלו מכיוון שבני הנוער עזבו מיוזמתם, במיוחד במקרים בהם בן או בת הנוער כבר מעל לגיל 16. על כן, מוטב להיעזר בחוקר פרטי שיחקור את המקרה במהירות ויעילות, ויחזיר את בן או בת הנוער לביתם. תוכלו להיכנס ולקרוא פרטים נוספים על חוקרות פרטית ומקרים בהם יש להיעזר בהם כאן – https://www.ibpi.org.il/investigations-office.

חוֹקֵר

מה היה לנו עד עכשיו?
אינסטלציה בבנייני מגורים
אינסטלציה בבנייני מגורים

אינסטלציה היא חלק חשוב בכל בניין מגורים. היא אחראית על אספקת מים, ניקוז ופסולת. מערכת אינסטלציה תקינה חיונית לבריאות,

הכירו את הקייטרינג של דלי'ס!

בכל הנוגע לאירוח אירועים, איכות הקייטרינג יכולה להשפיע משמעותית על החוויה הכוללת. דלי'ס הוא ספק שירות קולינרי בעל שם

איזה ציוד נדרש לאקווריום?

אקווריום דגים הוא דבר שהולך ונהיה נפוץ יותר בשנים האחרונות. אין ספק שמדובר על תוספת עיצובית נפלאה לכל מקום,

3 אביזרים לחופשה מושלמת

בתקופות החגים, בקיץ או מתישהו באמצע השנה – כולנו זקוקים לחופשה מדי פעם. יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על