נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון להכנת סופלה שוקולד

עולם הקולינריה הוא גדול ורחב. לכל מדינה, מנת דגל משלה, ובייחוד כאשר מדברים על עולם הקינוחים. עולם האפייה הצרפתי העניק לנו מתנה, שיש שיגידו אחת הנפוצות בחך
הישראלי – מנת הסופלה. אז, מהו סופלה ואיך מכינים אותו? בואו נתחיל.

 

הסופלה

הסופלה היא מנת הדגל של האפייה הצרפתית. המנה מורכבת מתערובת שוקולד יציבה וסמיכה, לה מוסיפים חלבונים מוקצפים. הכנת המנה די קצרה, שכן לאחר סיום שני השלבים הללו, מכניסים את התערובת לאפייה בתנור.

לכאורה, מדובר בהליך פשוט, אך הכנת הסופלה מצריכה הקפדה על הפרטים בתהליך, לשם תפיחת הסופלה כראוי. טיפ חשוב לעת ההכנה – הסופלה נופל לאחר מספר דקות מרגע יציאתו מהתנור, לכן, מומלץ להכינו סמוך למועד ההגשה. בשל צניחתו, מומלץ שלא להכין את הסופלה בבית. מסיבה זו, ניתן לראות כי גם במסעדות, מכינים את הסופלה רק לאחר ההזמנה.

 

כל מה שעולה, יורד

את רוב נפחו, מקבל הסופלה מהמים המצויים בחלב ובביצים. המים מתאדים מחום התנור בזמן האפייה, ומנפחים את הבועות שנלכדו בחלבונים. את תופעה זו, ניתן להסביר גם בעזרת חוקי הפיזיקה, לפיהם, האוויר ישנה את נפחו בהתאם לטמפרטורה בה הוא נמצא. כשחם – יתרחב, וכשקר – יתכווץ. כאשר הסופלה מוכן ויוצא מן התנור, כך יצאו גם האדים, ובהתאם לכך גם הטמפרטורה יורדת. מכאן, שגם נפחו של הסופלה ירד.

 

היזהרו מחיקויים – סופלה ופונדנט

רבים מבלבלים בין הסופלה לפונדנט השוקולד. למי שלא מכיר – מדובר על עוגה חמה העשויה שוקולד, שמרכזה נוזלי. הסופלה, לעומתו, אמור להיות לח במרכזו אך לא נוזלי. בנוסף, גם תפיחת הפונדנט שונה מתפיחתו של הסופלה. בעוד הפונדנט תופח מעט, תפיחתו של הסופלה כמעט מכפילה את עצמה במהלך האפייה. לאחר כל אלו, נציין כי ההבדל העיקרי המבדיל בין הסופלה האהוב לפונדנט, הוא קצף חלבונים.

 

הדרך אל היעד – השלבים בדרך לסופלה המושלם

ראשית, לעניין הכלים. לשם הכנת הסופלה מומלץ להשתמש בכלים החסינים לחום, בעלי שוליים המקבילים לתחתית הכלי, זאת על מנת ליצור תפיחה יפה. שנית, עלינו לשמן את התבנית. על מנת שהתערובת לא תדבק ותוכל לתפוח, נשמן את שולי הכלי בעזרת חמאה רכה. בשלב הבא, מצפים. לאחר ששימנו את הכלי, מצפים את שולי הכלי המשומנים במעט סוכר. שכבת הסוכר שתיווצר תשמש כחוצץ בין התערובת לכלי. פעולה זו תאפשר את תפיחתו של הסופלה, וכן תעניק לו מעין שכבת ציפוי. לאחר כל אלו, יוצקים את התערובת לכלים, ולבסוף, מכניסים לתנור לאפייה. שאלה שעולה לא פעם, היא איך יודעים שהסופלה מוכן? אז למעשה, נוכל לדעת שהסופלה מוכן כאשר הוא תופח מספר סנטימטרים מעל הכלי.

 

סיכום

לאחר שעברנו על השלבים שבדרך להכנת הסופלה, נציין כי ישנה אפשרות נוספת. רבים מאתנו לא בורכו במגע קסם במטבח. בעבור אלו, סדנת שוקולד היא הפתרון המושלם. את סדנת השוקולד ינחה איש מקצוע, המלווה במהלך תהליך ההכנה ומסייע להגעה לתוצאות טובות יותר.

סופלה שוקולד

מה היה לנו עד עכשיו?
מתכון לעוגת טריקולד

מתכון עוגת טריקולד מנצח, שיגרום לכל האורחים שלכם לפתוח כפתור במכנס. עם קצת עבודה, הרבה אהבה ושוקולד מובחר, תוכלו