נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבדוק זכאות להחזר מס עבור בעלי מקצוע

ישנם מספר דברים שנראה שאין עליהם עוררין – השמש זורחת במזרח, שוקעת במערב, וחייבים לשלם מיסים על פי חוק. אך אל לנו לקבל בהכנעה את גובה המיסים, שכן במקרים מסוימים אזרחים רבים מוצאים עצמם זכאים להחזר מס מהמדינה עקב תשלום גבוה מהנדרש של מיסים.

בין אם כתוצאה מחישובי מס מוטעים, אי התחשבות בנקודות זיכוי המגיעות לאזרחים במעמד מסוים – חשוב לבחון היטב את זכאותכם להחזר מס, שעשוי להגיע לסכומים משמעותיים.

 

זה לא יקרה מעצמו

חשוב להבין דבר אחד שעתיד להנחות אתכם במהלך תהליך החזר מס- לא יעשו זאת עבורכם. מס הכנסה אינו פונה מיוזמתו לאזרחים על מנת לבדוק את זכאותם להחזרי מס. חשוב להיות מודעים לאפשרות בדיקת הזכאות על מנת להתניע את התהליך ולקבל את המגיע לכם. ישנן חברות חיצוניות, כמו חברת taxes-refund למשל, המציעות עבורכם בדיקת זכאות להחזר מס ללא עלות, ובמידה ואתם אכן זכאים, ללוות אתכם בתהליך עד קבלת החזר המס.

 

מי זכאי להחזר מס?

באם מדובר בבעלי מקצוע המוגדרים כשכירים, הסבירות לזכאות להחזר מס גבוהה. כל שכיר שמשכורתו החודשית חוצה סכום של 6000 שקלים, ומתוך נקודת הנחה שהוא משלם מס הכנסה. בנוסף, זכאים גם אלו שהתרחשו שינויים במצבם המשפחתי (נישואין/גירושים, ילדים) או האישי (עבודה חדשה, מעבר משכיר לעצמי ולהיפך) ובתנאי ששינוי מהותי זה התרחש בשש השנים האחרונות. החזר המס נובע בדרך כלל מהפערים בין תשלום המס השנתי לבין הסכום המקסימלי שעל אדם לשלם.

 

החזר מס עבור שכירים

על אף העובדה שהסיכוי לזכאות הוא גבוה עבור אזרחים רבים, אין זה אומר שהתהליך המדובר אינו כרוך בהגשת טפסים והמתנה לטיפול ברשויות המס. הרשויות מודעות היטב לביקוש הגדול להחזרי מס. עבור שכירים, יש לצרף מספר מסמכים, ובראשם טופס הנקרא "החזר מס לשכירים".

יחד עם טופס זה, יש לצרף גם אישור ניהול חשבון בנק מטעם הבנק, או שיק מבוטל מפנקס שיקים על שמו של השכיר, וכמובן טופס 106 מהמעסיק ובו פירוט של הסכומים אותם הוא שילם כולל ניכויי המס והתשלומים השונים. יש לצרף את כל המסמכים חתומים ולמסור אותם הן באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים והן באופן ידני לאחד ממשרדי הרשות הסמוכים למקום המגורים.

 

החזר מס עבור עצמאיים

במידה ועצמאי מבקש לבדוק זכאות להחזר מס, עליו להגיש טופס 1301 חתום- הכולל דין וחשבון של כל ההכנסות בשנת המס. ישנן כמובן הוצאות מוכרות עליהן ניתן לקבל החזרים, כמו הוצאות של אחזקת משרד, הוצאות דלק, טלפון, וכן הפקדות שונות לקרנות כמו קרן פנסיה והשתלמות.

 

בדיקה לזכאות רק בליווי מקצועי

חברות המציעות את שירותיהן לסייע בהליך בדיקת הזכאות להחזר מס, מבקשות לאזן את יחסי הכוחות בין האזרח הקטן לבין רשויות המס החזקות. מומלץ להיעזר באחת מאותן חברות מומלצות, על מנת לתבוע ולהשיג את מה שמגיע לכם על פי חוק.

החזר מס

מה היה לנו עד עכשיו?
אינסטלציה בבנייני מגורים
אינסטלציה בבנייני מגורים

אינסטלציה היא חלק חשוב בכל בניין מגורים. היא אחראית על אספקת מים, ניקוז ופסולת. מערכת אינסטלציה תקינה חיונית לבריאות,

הכירו את הקייטרינג של דלי'ס!

בכל הנוגע לאירוח אירועים, איכות הקייטרינג יכולה להשפיע משמעותית על החוויה הכוללת. דלי'ס הוא ספק שירות קולינרי בעל שם

איזה ציוד נדרש לאקווריום?

אקווריום דגים הוא דבר שהולך ונהיה נפוץ יותר בשנים האחרונות. אין ספק שמדובר על תוספת עיצובית נפלאה לכל מקום,

3 אביזרים לחופשה מושלמת

בתקופות החגים, בקיץ או מתישהו באמצע השנה – כולנו זקוקים לחופשה מדי פעם. יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על