נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מכינים שיפודי פרגית – המדריך המלא מהתרנגול עד לצלחת בלתי נשכחת!

בין אם אתם מארחים ברביקיו בחצר האחורית ובין אם אתם מחפשים ארוחת אמצע שבוע מהירה ומפנקת, שיפודי פרגית הם אופציה נהדרת ופופולארית בכל מצב.
בשר הפרגית הוא פשוט להכנה, קל ללעיסה, טעים במיוחד וניתן להכנה בהמון צורות שונות.
איך מכינים שיפודי פרגית – המדריך המלא מהתרנגול עד לצלחת בלתי נשכחת!

 

בחירת העוף הנכון

בחירת שיפודי פרגית טריים ואיכותיים הם ללא ספק השלב הראשון ואולי החשוב ביותר.
הקפידו לרכוש את הבשר שלכם במקום אמין ובעל מוניטין, ורצוי כזה שיש בו תחלופת לקוחות ניכרת.
בחירת בשר שאינו איכותי לא תאפשר לכם ליהנות מארוחה טעימה, ולא משנה כמה אתם טובים בהכנת פרגיות…
במילים אחרות: בבשר שלנו לא כדאי לחסוך!

 

הכנת המרינדה

עכשיו זה מתחיל להיות מעניין!
הכנת מרינדה לפרגיות היא חיונית כדי להחדיר טעם ולשפר את רכות הבשר. הכינו מרינדה טעימה באמצעות שילוב של מרכיבים כמו שמן זית, מיץ לימון, שום טחון, עשבי תיבול (כגון רוזמרין או טימין), ותבלינים (כמו פפריקה או כמון). את הפרגיות יש להשרות במרינדה לפחות 30 דקות, או אפילו להניח לילה שלם במקרר במידה ויש לכם זמן.

 

הכנת השיפודים

אם משתמשים בשיפודי עץ, יש להשרות אותם במים 20-30 דקות לפני כן כדי למנוע מהם להישרף על הגריל. שלב זה חיוני כדי להבטיח שהשיפודים יישארו שלמים במהלך תהליך הבישול ולא יתפרקו. לחילופין, ניתן להשתמש בשיפודי מתכת, שאינם דורשים השרייה וגם מעניקים יתרון של בישול הנתחים מבפנים.

 

הלבשת נתחי העוף על השיפודים

בשלב זה אנו מוציאים את העוף מהמרינדה ושומרים בצד את כל הנוזלים העודפים (נשתמש בהם בהמשך). משחילים את העוף על השיפודים, ומשאירים רווח קטן בין כל חלק כדי להבטיח בישול אחיד. אם תרצו, אתם יכולים גם לגוון את העוף עם ירקות צבעוניים, כגון פלפלים, בצל, או עגבניות שרי, לתוספת טעם ומשיכה ויזואלית.

 

הכנת הגריל

חממו מראש את הגריל לחום בינוני-גבוה. בשלב זה נוודא שהמשטחים נקיים ומשומנים היטב כדי למנוע מהעוף להידבק לרשתות הצליה. אם משתמשים בגריל פחמים, יש להמתין עד שהפחמים יכוסו בשכבת אפר אפור לפני שאנו מניחים את השיפודים על הגריל.

 

צליית השיפודים

מניחים את השיפודים על הגריל וסוגרים את המכסה במידה וישנו. מבשלים כ-10-12 דקות, מסובבים את השיפודים מדי פעם כדי להבטיח השחמה אחידה מכל הצדדים. שימו לב שלא לבשל את הפרגיות יתר על המידה, כיוון שזה יכול לגרום להתייבשות הבשר.
בשלב הזה, ניתן להשתמש בשאריות המרינדה ולהבריש אותן על הפרגיות בשלבים האחרונים של הצלייה, מה שיעניק תוספת טעם, לחות ועסיסיות לבשר שלכם.
הכינו מראש תבנית אלומיניום לפרגיות שיורדות מהגריל, או קערות זכוכית \ חרסינה שבאמצעותה ניתן להגיש. בתיאבון!

שיפודי עוף

מה היה לנו עד עכשיו?
עוף שלם מצויר
מתכון להכנת עוף מושלם ביין

הקולינריה הישראלית עלתה בכמה וכמה רמות בשנים האחרונות, עם שפים פורצי דרך שהביאו אל השולחן מטעמים שהחיך הישראלי כמעט